tisdag 29 januari 2008

Schssss!

Så konstigt det blev nu.

Jag sitter i soffan, rummet är totalt nedsläckt och det enda jag ser är några hårstån från luggen som ramlat ner framför ögonen och som reflekteras i skenet från laptopen. Och så ser jag ju tröjan och.. ja ni fattar.. Och ja, så helt plötsligt kommer det ett ljud från andra änden av rummet.
(Neej nu tog jag i, jag sitter ju i mitten av rummet och ljudet kom från ena änden. Men andra änden låter ju som motsatt sida av två ytterligheter och att befinna sig mitt i rummet kan väl knappast betraktas som en ytterlighet.)(Suck, ibland skriver jag så himla konstigt.)(Vissa skulle nog påstå att det beror på att jag är konstigt.)(Det låter jag dock vara osagt här.)

Så alltså. Ljudet. Tillräckligt högt för att överrösta smattrandet på tangentbordet. Som om någon släppt ett A4 (storleken har betydelse!)-ark på golvet. Så lät det. Men ingen har ju släppt ett A4-ark på golvet. Fast vad vet jag? Jag sitter ju här och ser inget. Förutom mitt ostyrliga hår och tröjan och .. Men det blir så konstigt när man hör ljud som helt enkelt inte kan förklaras. Och så sitter jag här och bara; "Jahaja. Det var ju konstigt!" Rycker lite på axlarna och går vidare i livet.

God natt!

Inga kommentarer: