torsdag 31 januari 2008

Hur hänger de ihop?

1, 2 och 3 står på en liten förhöjning. 4-8, där händer inte mycket. Kanske en svag uppförsbacke redan från 8, svårt att säga, men kullen slutar inte förrän efter 11. Då planar det åter ut igen. Vid 15 händer det nånting, ett litet hack upp, svårt att säga vad, en liten knäck? (Skulle jag här prata om kortleken så hade det naturligtvis (!) sett annorlunda ut.)

Nåja.

18, 19 sluttar kraftigare upp än 8 och 9. Vid 20 har nivån tydligt ändrats. Och så en tvär högersväng mot 21. Upp mot 30 händer inte mycket förutom också där en liten uppförsbacke i slutet.

31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, ... 56, ...73, ... 98, 99, 100.

Historien upprepar sig på slutet, men med tio-tal. 80- och 90-talen är en uppförsbacke mot 100. Sen kan jag inte helt förklara vad som händer för här tar det slut. Fast ändå inte.

Från 1 har jag rört mig en relativt kort sträcka rakt fram, för att sen vika av 90´ åt höger och hamna på 100. Från ovan skulle det se ut som ett L där 100 är toppen av L'et. Men på något konstigt sätt så är 101 knytningspunkten mellan toppen och änden av L'et.

Kan du förklara det för mig?

2 kommentarer:

Utas, Eskilstuna, Sverige. sa...

Du, nu förstår jag faktiskt nästan ingenting..

Dags att göra gemensam sak nudå? Tystfolket måste åter uppmärksammas.

LadyC. sa...

Nästan ingenting är bättre än ingenting ;)