söndag 14 oktober 2007

Runt hela kroppen. Men störst är trycket runt revbenen. Halva andetag och armarna hänger. Höst-åker-lera tynger benen och rörelserna är trötta. Jag kör i gång en maskin med tvätt i hopp om att få en känsla av vardag. Onsdag förmiddag och p4 står på i bakgrunden. Kanske det blir kassler i ugn med ris till middag. Någon trevlig frågesport på tv till kvällen. Känslan infinner sig inte. Så jag bakar en sockerkaka och hoppas lukten av nybakat ska kasta mig bakåt i tiden. 20 år. Det är fredag och jag äter varm kanelbulle och mellanmjölk. Jag tittar men jag ser inte. Motivationen finns inte längre och jag undrar vem du är. Vad gör du här. Klockan tickar och 5 timmar efter alla andra går jag och sover. Blodet når inte längre längst ut. Det börjar sticka. Då skickar han sms. Ord som snart och tänker och längtar. Ser inte poängen. Puss och kram. Om jag vägrar - försvinner det då? Jag är villig att testa. Vad detta än är tror jag du och jag har gjort något dumt som ger konsekvenser. Klockan betyder inget längre. Drar efter andan och en ilning går genom kroppen. Jag är bara på låtsas. Och jag låtsas att allt är bra.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Synd om dig...släpp taget och låt det ske...

LadyC. sa...

Hej...vän, vem du nu är. Vet du hur man gör då?

Anonym sa...

Bara sluta tänka....lyckades du?

LadyC. sa...

Sluta tänka är inte mig. men kanske får börja tänka på annat sätt. Frågan är bara vilket..

Anonym sa...

Begrav dig. Efter en stund kommer du ledsna på att vara begraven. Och då känns det som att känslorna och verkligheten på något sätt inte var på riktigt.

Utas, Eskilstuna, Sverige. sa...

Nu bloggas det lite dåligt..

LadyC. sa...

Håller absolut med om det. Uselt är vad det är! ;)