torsdag 23 augusti 2007

Zoooooooooooon

Satt på en utservering härom dagen och käkade middag med en kompis. Vid bordet snett bakom såg jag ett bekant ansikte så jag lutade mig fram över bordet mot min kompis och viskade;

- Är inte det där hon som gick i din klass i gymnasiet?
- Eh, vem?
- Jo, du vet hon som hade en papegoja som dog av skräck när de skulle klippa klorna på den.
- ....

Hon som hade en papegoja.. What?!? Efter tre år på gymnasiet är det det enda jag kan komma på.. Jag kan rabbla upp i vilken ordning länderna ligger efter ekvatorn i Sydamerika och Afrika. Det kan jag, men inte komma ihåg vad gamla kompisar heter.
Och i helgen blir det raveparty.
Ingen koppling mellan mitt selektiva minne och det alltså. I fall någon skulle undra.

Ka-Tjing!

2 kommentarer:

Utas, Eskilstuna, Sverige. sa...

Glöm inte en massa redbull nu, så att du är pigg och glad när jag dyker upp.. såååå

LadyC. sa...

Glad kan jag garantera, men inte pigg! :)