måndag 6 augusti 2007

придурковатый

Jag blev utskälld av en kund i dag. På ryska. För att jag inte kunde ryska. Den var ny! Jag försökte försiktigt med; -Sorry, I don't understand. Do you speak english? Men till ingen nytta. Hon tittade på mig som om jag vore totalt dum i huvudet. Och så fortsatte hon. När det gått ett par minuter och hon hade hävt ur sig långa haranger på ryska och jag inte svarat (på ryska) började hon bli skapligt irriterad. Och när det gick upp för henne att det inte hjälpte att höja rösten och a r t i k u l e r a på ryska tog hon fram papper och penna för att istället skriva på ryska. (Smart där! Jag har problem med h ö r s e l e n. Det är ju där skon klämmer liksom..) Dumma jävla turist!



Emennesåatte... Vem är du då? Dags att presentera oss för varandra, visst? :)

-Cecilia. *tar i hand*

10 kommentarer:

Anonym sa...

Kunden har alltid rätt. Tag en nybörjarkurs i ryska nu. Lite service, eh?

yo'Hakeem, Удовольствие!

Utas, Eskilstuna, Sverige. sa...

Du, det låter ju som en finfin idé..

LadyC. sa...

*nickar*

LadyC. sa...

H! глупости! ;)

Anonym sa...

Vad märkligt. Vad var det för fel på människan? Hon kanske inte trodde att hon hade lämnat ryssland.

Eller så led hon av något slags kalla krigshybris och tänkte att sovjet var ju en så enastående supermakt att hela världen borde kunna ryska.

LadyC. sa...

Båda skulle jag tro! *nickar ivrigt*

Utas, Eskilstuna, Sverige. sa...

Det skrivs för lite just nu.. så så så

LadyC. sa...

Du tycker det?... Kan ju berätta att jag hade besök i går. Ska väl kanske inte ta i och kalla det en dejt. Men hur det nu var så somande han. Så så spännande är jag att umgås med liksom.

Såatte..

Utas, Eskilstuna, Sverige. sa...

Hahaha. ;) Nu tycker jag vi ska vara snälla..

LadyC. sa...

Jag är alltid snäll!