onsdag 15 augusti 2007

Gmail när jag egentligen borde plugga..

M: Rätt och fel om vaddå? Det är rätt att vara snäll mot små barn och katter och fel att jaga pensionärer med skärbrännare. Så! Klart!
jag: ja jo så långt tror jag att jag kommer undan
Är (...) rätt? Eller är det rätt att gå på blinddate? Är det rätt att träffa A igen för att jag tror att det kan bli bra men att allt bottnar i all jag inte klarar att släpp in någon? Eller ska jag skita i allt? Med eller utan C?
Sänt 10:55 on onsdag
M: Skriv på du, jag svarar snart!
jag: Och B.. ja han vill fortfarande nåt mer och bestämde sig i går för att säga upp kontakten. Typ. För att han inte orkar. Är det den man ska köra? Bryta rakt av med folk åt höger å vänster? Blir det enklare? Inte prata med C? Inte gå på blinddate med han D? Inte någonsin mer prata med A? För det kan ju bli jobbigt liksom. Ska man köra den enkla vägen? är det den som är rätt? Är det så man ska leva livet liksom? Vad om jag dör i morgon? Eller i Mars? Kommer jag ångra att jag inte gick på blinddate? Att jag inte lät A (haha, ja jag skriver så det ryker om det) komma hit?
Sänt 10:58 on onsdag
M: Puh! Det ryker här också!
Sänt 11:02 on onsdag
jag: har ni tänt eld på liza marklunds böcker? lätt hänt
Sänt 11:08 on onsdag
M:Jorå, Marklund ligger risigt till de veckor jag är här själv...
Sänt 11:11 on onsdag
M: Vad det gäller D, vafan, det är väl bara en kul grej?! Jag tror nog inte att han är inställd på giftermål sådär på stubinen. Jag tycker att du kan prata med han, sen lär ni väl upptäcka om ni vill ses eller inte. Kan väl vara trevligt bara? Jag tror nog han är lätt att umgås med.
Sänt 11:14 on onsdag
jag: ja inte tror jag att han är på giftermål-stigen.. men du vet... 'suck'.. kan man?
M: Jag tror nog att det bästa är att låta A vara ett avslutat kapitel. Även om det är trist. Men du var ju också ledsen, jag vill inte att du ska vara det igen.
jag: men tänk om.. liksom.
det gör ont som tusan. jag vill inte det.
Sänt 11:16 on onsdag
M: Klart du kan träffa D!!! Varför inte? Du kan ta det som en övning i att släppa in någon! Ja, kanske inte helt, men du fattar nog vad jag menar. Vad är det värsta som kan hända? Att det blir lite pinsamt? Skit i det! Jag hade gjort det, men å andra sidan...
Sänt 11:22 on onsdag
M: Nä, jag förstår att det är tungt. Jag önskar att du vore stormförälskad i A. Jag skulle nog till och med kunna vara (åtminstone lite) glad om du flyttade till honom. Men så länge du inte kan säga att du är stormförälskad så...
Sänt 11:25 on onsdag
jag: men är det det man ska sträva efter: stormförälskad? för i så fall har jag nog varit helt fel ute hela livet. Har aldrig varit stormförälskad. Då jag ju lika gärna lägga ner nu,
Sänt 11:27 on onsdag
M: Lite storm behövs nog. Och jag tror inte att jag säger det bara för att jag är en oinbiten fånig romantiker (vilket jag ju är). Jag är säker på att det behövs! Och har du inte känt så än behöver du i alla fall inte lägga ner! För 17, det kommer! Men jag tror att det också är något som man måste tillåta sig det också...
Oj liten paus
Sänt 11:33 on onsdag
jag: ja men kanske jag inte tillåter mig själv det.
jag vet liksom inte hur man gör
Sänt 11:35 on onsdag
M: Koppla bort hjärnan bara, jag som har "talangen" vet att det inte är så svårt!
Det svåra är att koppla ihop det igen, då brukar jag så ringa kundtjänst och support.
Sänt 11:42 on onsdag
jag: det är det A säger till mig...koppla bort hjärnan - sluta tänk så mycket och ta vara på det som känns bra i stunden.
Sänt 11:45 on onsdag
jag: och det känns ju bra när vi är med varandra.. jag vet inte..
Sänt 11:49 on onsdag
M: Nä men allvarligt. Kanske är vi inne på det där med misstänksamheten igen... Tro inte att det finns någon baktanke, eller något annat lurt. Du kan lita rätt bra på att om någon visar dig intresse, så gör personen det med goda avsikter (åh, det låter pret det här...). Du är vacker både utifrån och inifrån och att någon vill lära känna dig är inte konstigt! Klart man kan bli sårad om man släpper in folk, men jag tror att man sårar sig själv värre om man inte släpper in någon. Åh, nu läste jag det där sista du skrev. Ja, han har ju rätt! Men ska man vara ett par ska det inte bara kännas bra när ni är tillsammans, det ska vara lite "storm" då! Inte hela tiden kanske, men mestadels!
Sänt 11:50 on onsdag
jag: det är ju bara det som är problemet - jag vet ju inte hur man gör. det är ju inte så att jag står här och tänker; du din kuf - dig ska jag minsann inte släppa in.
M: Jag tror du bara måste fatta att du är världens näst finaste tjej (efter mig !), sen tror jag att stormförälskelsen kommer. Lite bibliskt tema fast tvärtom.
Sänt 11:53 on onsdag
M: Men öva på D då! Träffa honom och gör övning nr 1: Svara på alla frågor utan att undra varför han frågar. Hmm, känner jag är ute på rätt område nu, obetänksamhet och naivitet, det kan jag!
M: Vet du, jag är lessen, men jag måste verkligen koncentrera mig lite nu. På jobbet alltså...
Kram så länge vännen!
jag: kram och du,
jag har förfrågningar om att jag borde skriva lite på bloggen.. har du nåt emot att jag citerar lite eller. en klassisk spy-galla blog liksom. Hur jävla tråkigt som helst.
Sänt 12:11 on onsdag
M: Citera på du!

13 kommentarer:

Utas, Eskilstuna, Sverige. sa...

Sådärja, nu börjar det likna nåt..

Anonym sa...

Det är det där. Med kärleken och känslorna du vet. Det är alltid det där. Trots att man är trotsig. De smyger sig på en som ninjor om natten.

LadyC. sa...

Fy bubblan vad lömska dom är! Tror du insektsspray biter? Radar kanske?

Anonym sa...

Radar må vara en potent insektsspray men jag tror att man får ta till grövre vapen. Rävsaxar kanske.

LadyC. sa...

Rävsaxarna är på plats och nu gäller det att få 'kommandoran-gropen' tillräckligt djup. Hugger du i är du snäll?

Anonym sa...

*tar spaden*
*gräver en grop*
*faller själver däruti*
*överlever och blir klar, inte utan blåsor i händerna*

LadyC. sa...

:-D
Phew...

Anonym sa...

Ninjorna ser inte mig. Jag håller mig osynlig...tror jag. ABCD? Busy girl

LadyC. sa...

Så du har super-power?! Tell me! Hur gör man?

Anonym sa...

Vad betyder Muhu?=)

Nej det är bara apati-djävulen som håller dem på avstånd. Har du spray för honom? Jag saknar ninja-grabbarna lite.

LadyC. sa...

Betyder bara att jag blev lite muhu-ig när jag läste det du skrev i din blog. Lite blog-kram i smyg sådär

Anonym sa...

Aha, kramar gillar jag. Blev lite för mycket alkohol, och känslor som trängde på den kvällen :)

*muhu*(bloggsmygkram?)

LadyC. sa...

Fattar.. Sånt har en olustig förmåga att ofta dyka upp samtidigt. Kanske finns spray mot sånt också?

Muhu pårej