fredag 6 juli 2007

Vilse i pannkakan

Hur vet man när rätt är rätt och fel är fel? Eller kanske viktigast - när vet man om det är rätt? Finns det ett facit? Ett händigt häfte i pocketformat man kan ha i bakfickan för situationer som denna? Svan-märkta ark där man svart på vitt (eller i det här fallet; svart på flammigt-miljövänligt-grått) kan se att alternativ C är helrätt svar på fråga 18. Väljer man B så är man så nära så nära och man har fortfarande chans att räta upp tillvaron. Ingen anledning att ge upp än. Medan om man är inne på alternativ A, ja då är man totalt ute och cyklar och borde lägga sig ner på en gång. Så vida man inte svarade B på fråga 17 och då fick stjärna i kanten för bra uppförande och kan slarva och halka lite senare i livet. Hoppet är inte ute liksom.
På 1 svarar jag A, på 2 svarar jag C och på 3 vet jag inte. Jag vet fan inte. Hur jag än vänder och vrider på det. Till er som säger; "Man bara vet. Man känner. Och känner du inte så - ja, då är det nog inte rätt." JAG TROR ER INTE! Ni bluffar. Jag synar. Jag vill ha ett facit.

8 kommentarer:

Utas, Eskilstuna, Sverige. sa...

Det lilla gör det stora större, säger jag.

LadyC. sa...

Så det säger du, säger jag

Anonym sa...

Hmm, en fråga. Du vill inte ta del av andras åsikter eller erfarenheter, och du litar inte till andras omdömen. Men ändå vill du ha ett facit? Du sätter dig (och dina vänner...) i en lite svår sits måste jag säga. Men vis av erfarenhet håller jag i övrigt mun... :)
För övrigt tror jag att Beastie Boys kan vara lösningen på många bekymmer. Fett! :D
Krampårej!

LadyC. sa...

Visst vill jag höra vad mina vänner har att säga. Lyssnar på dig vet du :-) Men erfarenheter och åsikter är båda högst individuella. (Något ett facit står över.) Och ibland måste jag göra mina egna eventuella misstag. Är som ett barn när det gäller det där. I slutändan är det ändå jag som vet om det var ett misstag eller ej.

Beastie Boys på MTV nu, kan det va annat än ett tecken? Vad tror Lolita? Det är tungt! Snart så..

Anonym sa...

Såå lockande, men ändå en känsla av hopplöshet.

Som att spela ett fint verk av Chopin på ett keyboard, med autoplay funktionen :)

LadyC. sa...

Ett litet komp kan väl inte skada? Eller nån som tar ett ackord när man så väldigt behöver det?

Anonym sa...

Nu vill jag inte bli för klyschig så jag tänkte jag byter spår helt.

Jag tycker inte vi ska nöja oss med ett facit, även om det skulle göra mycket. Det vore schyst med fusk-koder som det finns på tv-spel. Ja alltså odödlighet, bli jättesnabb, infravision, superhörsel, flyga. Du anar inte hur många nätter jag har legat sömnlös och önskat mig alla möjliga slags egenskaper, men ändå sitter jag här lika clueless som innan.

Fan!

;)

LadyC. sa...

Nej! Nu vet ja, nu vet ja! Vi skulle haft en sån därra joystick. Du skulle vi kunna styra alla andra människor. Du vet; gå rakt fram, hoppa över hinder. Eller ännu bättre: hoppa rakt in i hinder. Om man är på det humöret. Och det är man ju.