lördag 22 september 2007

Jag är ensammast i världen. Det är syndast om mig. Kom inte och säg nåt annat. Jag är varken en bra person eller mystisk eller nåt. Jag är tråk-Åke i egen hög person. Tänkte jag skulle gå till Ica och handla tröstgodis eller flottiga chips eller varför inte både och. Ja, det hade det nog blivit om det inte vore för surkärringen hos telefonbanken. Hon var inte nådig hon inte. "Tillgängligt belopp på kontot är; f_y_r_a kronor och nittio öre. Vill du gå vidare tryck önskad tjä(...)" *KLICK*! Men det var då självaste fan. Jag som stod parat i mina nya stövlar. (Man måste väl få känna sig fin även om man är ensammast i hela världen? Måhända det är patetisk, men jag vägrar ju dra på mig dom fulaste ligger-alltid-längst-in-i-byrålådan-jag-har-tvättdag-trosor bara för att världen är mig emot liksom) Lika bra att tömma det som fanns i plånkelunkan. Så jag rätade på ryggen och gick till Ica. Snorungen framför mig i kön köpte öl och red bull. Snorungen har tydligen ett liv.(Fullt medveten om att jag här definierar det att ha ett liv som innehav av alkohol. Men ja, en lördagkväll känns det rumsrent.)
Patetiska tanten bakom honom, hon köpte hälso-bakterie-fibrer-yoghurt för sina sista slantar för hon behöver ju frukost, det är ju en dag i morgon också och om man skulle ta och tänka på refrängen osv. Så här sitter jag en lördagkväll med hälso-bakterie-fibrer-yoghurt i kylskåpet. Det kunde ju vara värre, man kunde ju fått skoskav av snygg-stövlarna. En flaska asti står i köket (ASTI!?). Om man skulle ta och korka upp kanske. Timell och jag och en flaska asti. Måste kolla, men jo...jag har rätt sexiga underkläder på. Detta blir en toppenkväll!
Muhu :(

4 kommentarer:

Anonym sa...

Muhu, men en flarra asti går väl alltid ned ändå? Jag hade lite sällskap igår så jag kunde tyvärr inte vara med dig i din förtvivlan, men nästa gång är jag helt och hållet din!

LadyC. sa...

Me like! :)

Anonym sa...

http://www.myspace.com/agentsimple

Låten som benämns "A2 Friday".

LadyC. sa...

Se där! Den sången handlar ju om mig. Minus chipsen då.